تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 278
نویسنده : وبلاگ نارگون

روغن گیاهی از دیرباز مورد توجه اطبا برای درمان و مراقب از پوست و مو بوده است. میتوان به جرات گفت که یکی از روش های درمانی که با گذر زمان تغییر آنچنانی نکرده و شاید قدری به تعداد محصولات خانواده اش اضافه شده همان روغن گیاهیست.


قیمت کاشت مو بدیهی است که ریزش و کم پشتی موی فرد، منجر به کاهش اعتماد به نفس و نارحتی او میگردد و این دسته از افراد همیشه به دنبال راهکاری هستند تا فرآیند ریزش موی خویش را به تعویق انداخته و در عین حال رشد موی خود را احیا بخشند. جالب است که بدانید ماساژ پوست سر و همچنین موی با روغن گیاهی برترین روش درمانی برای رفع این مشکل است. خرید روغن رویش مجدد مو و روغن افزایش ضخامت مو دقیقا همان انتخاب هایی هستند که توانایی کاهش و توقف ریزش مو و در عین حال رشد مجدد را دارند. در واقع این روغن ها علاوه بر خاصیت ترمیم کنندگی موجبات رشد سریع مو را فراهم ساخته و عدم ریزش را سبب میشوند.

و در نهایت آنچه که برای ما واضح است تاثیر بسیار مطلوب استفاده از روغن گیاهی در جهت مراقبت از پوست و مو است. روغن گیاهی به راحتی قادر به کنترل چربی پوست و مو است و با خواص درمانی خود میتواند شرایط لازم برای تغذیه پوست مو، افزایش ضخامت، کاهش شکنندگی و جلوگیری از ریزش را فراهم سازد.

تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو

شاید همیشه شنیده باشید، هرگاه مثلی برای موی پرپشت و زیبا بخواهیم بزنیم، موهای هندیان همان مثلی است که خواهیم گفت. هندیان از دیرباز دارای موهای پرپشت، بلند و ضخیمی بوده اند. دلیل این حجم مو، استفاده از روغن های گیاهی و اهمیت بسیار به نگه داری از موی است.

هندیان توجه زیادی به شانه زدن و خشک کردن موهایشان میکنند. آن ها هرگز موی خیس را شانه نمیکنند و اجازه میدهند که به صورت طبیعی و بدون دخالت عوامل مصنوعی مثل سشوار خشک میکنند.

تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو

اما در درجه اول طب سنتی هندی است که تکلیف سلامت موهای هندیان را روشن میکند. هندیان با توجه به طب آیورودا یا همان طب سنتی هندی تاکید بسیاری بر استفاده از روغن نارگیل و ماساژ روزانه موی با آن دارند. بنا به اعتقاد هندیان ماساژ روزانه مو با روعن منجر به پرپشتی مو میگردد، زیرا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و خاصیت درمانی دارد که منجر به ترمیم ساقه موهای آسیب دیده میگردد.


محصولاتی همچون خرید روغن گیاهی مو ، روغن ابرو و روغن افزایش ضخامت مو از اعضای همین خانواده هستند که با مرور زمان تنها به تکامل روغن گیاهی افزوده اند.

روغن گیاهی پایه میوه دارد. خواص میوه ها بر همه ما روشن است. میوه علاوه بر طعم عالی خود حاوی روغن هایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. این روغن ها در دانه های خوراکی بسی بیشتر بوده. روغن‌ های استخراج ‌شده از برخی از میوه‌ها و دانه های خوراکی در دل میوه ها، خواص درمانی فراوانی برای پوست و مو دارند.

مواد مغذی فراوان در دانه های خوراکی منجر به تولید روغن گیاهی همان دانه یا میوه میگردد و عملیات رطوبت رسانی به پوست و مو و جوانسازی را سبب میگردد. به گونه ای که استفاده از داروهای شیمیایی ترمیمی در کنار محصولات و فرآورده های طبیعی روغن گیاهی مضر و نا امن تلقی میشوند.

ما امروزه شاهد محصولات آرایشی بهداشتی بسیاری هستیم که ادعای استفاده از روغن گیاهی را دارند. اما باید توجه داشت که استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی، همیشه همان نتایجی را در پی نخواهند داشت که تبلیغ میکنند و گاهی حتی خطراتی را با خود به همراه خواهند داشت.

برای تقویت پوست و مو بهتر است که همیشه به سراغ روغن گیاهی و طبیعی رفته و طراوت و شادمانی را به پوست بازگرداند. مخصوصا در برخی از فصول سال که استفاده از روغن ها ضروری میشود. برای این مورد مثالی خواهیم آورد:


روغن افزایش ضخامت مو

مراقبت از پوست و مو با روغن گیاهی
اگرچه موها جزوی از بخش زنده بدن محسوب نمیشوند، با این حال پرتوهای زیانبار خورشید بر روی آن تاثیر منفی خواهند گذاشت و منجر به شکنندگی و موخوره میگردد. مو همانند پوست قدرت ترمیمی بسیار سریع ندارد و رویش مجدد موی به دور از بیماری و خشکی زمان زیادی را طلب میکند.

پس باید چاره ای دیگر اندیشید تا مو آسیب نبیند. برای محافظت از شکنندگی مو در برابر پرتوهای نور خورشید میتوان از روغن گیاهی ضد شکنندگی و روغن افزایش ضخامت مو استفاده کرد. حتی برخی دیگر از موهای بدن همچون ابرو و مژه نیز میتوانند توسط روغن های گیاهی تقویت شوند.

تاثیر روغن گیاهی در مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان
مراقبت از پوست و مو در فصول مختلف سال کاملا متفاوت است. فرقی ندارد که جنس مو و پوست شما چیست. چرب، خشک، شکننده یا معمولی. به هرحال هر فصل منجر به تغییرات متعدد در ساختمان ژنی شما میشود و قطعا بهتر است که با تغییر فصل روش های مراقبت از پوست و موی خود را تغییر دهید. برای نمونه در این مقاله گذری خواهیم داشت بر مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان. تابستان فصل شستشوهای زیاد و استفاده از مواد شوینده است. استفاده زیاد از محصولات شوینده میتواند آسیب جدی به ساختمان پوست و مو وارد کند.

لذا روغن گیاهی نقشی موثر در حفظ کیفیت جنس پوست و مو، افزایش ضخامت مو ، مژه و ابرو(خرید روغن برای ابرو)خواهد داشت. تصور عامیانه غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از روغن گیاهی برای ابرو و مژه منجر به ریزش میشود.

در صورتی که روغن گیاهی مصارف متنوعی دارد و یکی از مصارف مهم آن محافظت از ابروها، مژه ها و مو است. این مهم درباره سلامت پوست نیز صادق است. روغن گیاهی با خواص مغذی و طبیعی خود توانایی درخشان سازی و طراوت پوست را دارد. اگر پوستی خشک در معرض آفتاب، شویندگی و اضطراب دارید، قطعا روغن گیاهی، انتخابی درخور به جهت مراقبت از پوست شکننده شما خواهد بود. پیشنهاد ما ماساژ روزانه پوست است، بهتر است که پوست تمیز به صورت روزانه مستمر توسط روغن طبیعی ماساژ داده شود و سپس با آب ولرم شستشو داده شود.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: